مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1397 ساعت 14:052018-04-25سياسي

جسد یا مومیایی کجاست؟


سه روز پیش در فضای مجازی و اینترنتی، از کشف جسدی در صحن حرم حضرت عبدالعظیم (ع) که مومیایی خوانده می شد، خبر داده شد، خبری که هنوز هیچ رسانه ای نتوانسته آن را به اثبات و سرانجام برساند! - گفته ها حاکی از آن بود که چهار روز پیش به دنبال اجرایی کردن طرح توسعه ی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در شهر ری، یک جسد در صحن غربی آستانه کشف شده، اما یک روز بعد یعنی دوشنبه سوم اردیبهشت، نخست سایت خبری "روزآروز" از این کشف خبر داد؛ کشف جسدی در صحن حرم حضرت عبدالعظیم (ع) که احتمالا مومیایی است و متعلق به رضا شاه پهلوی .

کشفی که بخشی از تصورهای تاریخی ایرانِ معاصر را به هم زد.

تصورهایی که به نقل از برخی تاریخ دانان جسد رضا شاه، سرسلسله ی دوره پهلوی را دفن شده در کشوری دیگر مانند مصر یا یکی از کشورهای اروپایی می دانستند، اما اگر این خبر از سوی مرجعی رسمی تایید شود، می تواند تاریخ دوره معاصر کشور را متحول کند.

بنابراین برای بررسی و رسیدن به پاسخی درست در این زمینه، اگر بخواهیم به حرف های منتشر شده در فضای مجازی توجه کنیم، زیرا آن قدر حرف و نقل زیاد است که گاهی توجه به آن ها و باور کردن شان از عقل سلیم دور می شود، با این جود یکی از پرسش های دائمی از زمان انتشار نخستین خبرها این می شود: جسد به دست آمده یا همان مومیایی، اکنون کجاست؟ ایسنا تل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جسد یا مومیایی کجاست؟

جسد یا مومیایی کجاست؟