مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1397 ساعت 12:402018-04-25پزشكي

کاهش آمار پیوند در کشور نگران کننده است


رییس سازمان نظام پزشکی با ابراز نگرانی نسبت به کاهش آمار پیوند در کشور، گفت: این مساله هشداردهنده و نگران کننده است و باید با بررسی بیشتر راهکاری برای اصلاح این روند اندیشیده شود؛ - چراکه این پتانسیل در کشور وجود دارد و باید از آن استفاده شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر ایرج فاضل در کنگره سراسری پیوند و اهدای کلیه با تشریح تاریخچه پیوند اعضا در ایران، به انجام اولین جراحی پیوند کلیه در سال 1968 توسط دکتر صمدی زاده اشاره کرد و گفت: تا پیش از انقلاب حدود 80 عمل پیوند اعضا در کشور انجام شد، ولی بیشتر بیماران برای درمان و انجام عمل پیوند به خارج از کشور اعزام می شدند.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب به دلیل مسایل پیش آمده و شروع جنگ و تحریم ها بسیاری از بیماران نیازمند پیوند ازبین می رفتند، عنوان کرد: اولین پیوند بعد از انقلاب در سال 83 در بیمارستان مصطفی خمینی (ره) انجام شد و پس از آن حدود 50 پیوند به صورت آزمایشی و برای مطالعه و برنامه ریزی این گونه جراحی ها در بیمارستان های مختلف کشور انجام شد.

در همین راستا در ابتدا بیمارستان هاشمی نژاد با طراحی برنامه ریزی منظم و با دارا بودن تیم و امکانات پزشکی مطلوب به عنوان مرکز پیوند در کشور شناخته شد و پس از آن بیمارستان لبافی نژاد با همت دکتر سیم فروش وارد این عرصه شد و بسیاری از اولین ها و دس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش آمار پیوند در کشور نگران کننده است

کاهش آمار پیوند در کشور نگران کننده است