مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1397 ساعت 14:202018-04-24اقتصادي

"نیما" را بشناسید


در راس سیاست جدید ارزی دولت برای ساماندهی بازار ارز، کنترل عرضه و تقاضا و اشراف بر گردش ارزی و همچنین حذف معاملات زائد و غیرضروری قرار دارد.

- بانک مرکزی مدعی است که به بخش عمده ای از این هدف از طریق سامانه الکترونکی نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما) دست یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، التهابات ارزی و نوسان کم نظیر قیمت دلار در چند ماه گذشته درنهایت به تصمیم دولت برای اجرای سیاستی منتهی شد که ابعاد مختلفی را به همراه داشت.

در شرایطی که بازار با هیجان پیش رفت، نرخ ها ساعتی تغییر می کرد و بازار دلالان و سودجویان داغ و دلار 6000 تومان را هم پشت سرگذاشته بود، ناگهان دولت از غیررسمی شناختن هر نرخی غیر از 4200 تومان برای دلار خبر داد و هرگونه معامله ای غیر آن را قاچاق و به نوعی جرم اعلام کرد.

صرافی ها از معاملات ارز و خرید و فروش اسکناس منع شدند و در جریان این سیاست روال فروش و تامین ارز صادرکنندگان و واردکنندگان تغییر کرد.

در مدل جدید ارزی که از 21 فروردین ماه در دستور کار قرار گرفت، هدایت واردات کالاها و خدمات به کانال های رسمی، اطمینان از برگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی، اطمینان از تخصیص منابع ارزی متناسب با اولویت­ بندی تقاضاهای موجود و جلوگیری از مصرف منابع ارزی در قاچاق و خروج سرمایه، حذف تعدیل استثنائات در واردات و صادرات و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

"نیما" را بشناسید

"نیما" را بشناسید