مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1397 ساعت 14:152018-04-24فرهنگي

نگهداری کتیبه قبر مسجد جامع خرانق در انبار میراث فرهنگی یزد


معاون میراث فرهنگی استان یزد، با اشاره به این که یکی از وظایف مهم میراث فرهنگی بررسی آثار فرهنگی، تاریخی و طبیعی به منظور ثبت آن ها در فهرست آثار ملی است، - گفت: سنگ کتیبه قبر مسجد جامع خرانق شهرستان اردکان ثبت ملی گردید .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ساشا ریاحی مقدم با بیان این که یکی از وظایف مهم میراث فرهنگی مطالعه و بررسی پیرامون آثار فرهنگی، تاریخی و طبیعی به منظور ثبت آنها در فهرست آثار ملی است، اظهار کرد: شناسایی و بررسی ارزش این آثار، تهیه شناسنامه های فنی، ثبت آثار منقول و غیرمنقول تاریخی- فرهنگی، بافت های تاریخی، میراث طبیعی و معنوی نیز از دیگر شرایط ثبت آثار تاریخی است .

وی با اشاره به این که کتیبه قبر مسجد جامع خرانق شهرستان اردکان به عنوان یکی از آثار ارزشمند منقول استان یزد به ثبت ملی رسید، افزود: اموال منقول فرهنگی، تاریخی به اشیایی گفته می شود که قابلیت حمل و جابه جایی داشته باشد .

معاون میراث فرهنگی استان یزد، گفت: این اشیاء اعم از مذهبی یا غیر مذهبی باید به لحاظ باستانشناسی یا ادبی، هنری یا علمی اهمیت داشته باشند.

ریاحی مقدم با بیان این که مسجد جامع خرانق و حسینیه متصل به آن در مرکز قلعهٔ قدیمی خرانق قرار دارند و بدلیل شیب طبیعی زمین در این قسمت، حسینیهٔ در سطحی پایین تر از مسجد قرار گرفته است، تصریح کرد: مسجد خرانق د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگهداری کتیبه قبر مسجد جامع خرانق در انبار میراث فرهنگی یزد

نگهداری کتیبه قبر مسجد جامع خرانق در انبار میراث فرهنگی یزد