مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1397 ساعت 13:062018-04-24اقتصادي

بیکاری 80 درصدی کارگران ساختمانی خراسان رضوی/ تحرکی برای ساخت وساز دیده نمی شود


عضو هیأت مدیره کانون کارگران ساختمانی کشور گفت: در استان خراسان رضوی بیش از 140 هزار کارگر ساختمانی داریم که هم اکنون 80 درصد این کارگران بیکارند.

- محمدرضا داوری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در گلبهار افزود: بسیاری از کارگران ساختمانی در همین ابتدای سال بیکار هستند و برای آنها اشتغالی نیست.

وی رکود در ساخت و ساز و همچنین به کارگیری کارگران غیر مجاز را از جمله دلایل بیکاری کارگران بیان و اضافه کرد: در صنعت ساخت وساز شاهد رکود هستیم و تحرکی برای ساخت وساز دیده نمی شود و اگر هم نیاز به کارگر باشد از کارگران خارجی استفاده می شود.

رییس انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان خراسان رضوی خواستار سازماندهی اتباع خارجی در استان شد و ادامه داد: تعداد زیادی از اتباع خارجی وارد استان شده اما سازماندهی نشده اند به همین دلیل بسیاری از افراد از نیروهای خارجی برای اندک کاری هم که باشد استفاده می کنند.

داوری افزود: در استان خراسان رضوی بیش از 140 هزار کارگر ساختمانی داریم که از این تعداد 62 هزار نفر آنها در شهر مشهد هستند و هم اکنون 80 درصد این کارگران بیکارند.

وی با اشاره به شرایط سخت زندگی خصوصا برای کارگران گفت: با این شرایط کارگران به سختی زندگی می کنند و حمایتی از آنان صورت نمی گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیکاری 80 درصدی کارگران ساختمانی خراسان رضوی/ تحرکی برای ساخت وساز دیده نمی شود

بیکاری 80 درصدی کارگران ساختمانی خراسان رضوی/ تحرکی برای ساخت وساز دیده نمی شود