مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1397 ساعت 09:362018-04-24بين الملل

استقبال دهلی و تاشکند از افزایش 2 برابری تجارت خارجی


وزاری خارجه ازبکستان و هند در حاشیه نشست وزرای خارجه شانگهای در«پکن» دیدار و از افزایش 2 برابری تجارت خارجی بین دو کشور استقبال کردند.

- وزاری خارجه ازبکستان و هند در حاشیه نشست وزرای خارجه شانگهای در پکن دیدار و از افزایش 2 برابری تجارت خارجی بین دو کشور استقبال کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، عبدالعزیز کامل اف وزیر خارجه ازبکستان عصر دیروز در حاشیه نشست وزرای خارجه شانگهای در پکن با سوشما سواراج وزیر خارجه هند دیدار کرد.

در این دیدار طرفین مسائل مهم منطقه ای و بین المللی را مورد بررسی قرار دادند و بر افزایش همکاری های در همه زمینه های از جمله در زمینه سیاسی، اقتصادی و امنیتی تاکید شد.

وزرای خارجه ازبکستان و هند عنوان کردند حجم افزایش همکاری های تجاری 2 کشور در 5 سال گذشته به دو برابر افزایش و به بیش از 300 میلیون دلار رسیده است.

طرفین همچنین از آمادگی کشورهای متبوع خود برای دیدار روسای جمهور 2 کشور از جمله سفر شوکت میرضیایف به هند خبر دادند.

  وزیر امور خارجه هند در این دیدار همچنین به نشست 26-27 مارس سال جاری  تاشکند با افغانستان "روند صلح، همکاری های امنیتی و همکاری های منطقه"  اشاره کرد و ضمن قدردانی از مقامات ازبکستان بر آمادگی دهلی نو برای همکاری در این زمینه با تاشکند خبر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال دهلی و تاشکند از افزایش 2 برابری تجارت خارجی

استقبال دهلی و تاشکند از افزایش 2 برابری تجارت خارجی