مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1397 ساعت 08:152018-04-24بين الملل

پاک آیین: قدرت یافتن داعش در افغانستان ناامنی را در منطقه تشدید می کند


رییس سابق ستاد افغانستان وزارت خارجه با بیان این که کشورهای همسایه افغانستان باید تدابیر لازم را برای مقابله با داعش طی هماهنگی با دولت این کشور اتخاذ کنند، - گفت: قدرت یافتن داعش ناامنی را نه فقط در افغانستان بلکه در منطقه تشدید می کند.

محسن پاک آیین در گفت وگو با ایسنا در ارزیابی خود از حملات اخیر داعش در افغانستان گفت: داعش یک گروه مستقل نیست و به عنوان ابزاری از سوی آمریکا برای بی ثبات سازی کشورهای مسلمان مورد استفاده قرار می گیرد لذا حضور داعش در افغانستان نیز با هدایت آمریکا انجام شد.

وی تصریح کرد: واشنگتن بهانه حضور نیروهای نظامی خود در افغانستان را وجود ناامنی و بی ثباتی در این کشور اعلام می کند و اگر داعش در افغانستان نباشد، به طور طبیعی بهانه ای برای حضور و تقویت قوای نظامی در آمریکا وجود ندارد.

در حال حاضر دولت افغانستان و گروه طالبان هردو داعش را به عنوان یک گروه غریبه که از سوی آمریکا در افغانستان فعال شده می شناسند و این گروه تروریستی را عامل تشدید ناامنی و مانعی برای ادامه مذاکرات صلح میان دولت افغانستان و گروه های مخالف می دانند.

این کارشناس ارشد روابط بین الملل همچنین درباره این که ادامه این اقدامات توسط جریان داعش چه تاثیری بر شرایط منطقه خواهد داشت؟ اظهار کرد: داعش در افغانستان به اندازه داعش در سوری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاک آیین: قدرت یافتن داعش در افغانستان ناامنی را در منطقه تشدید می کند

پاک آیین: قدرت یافتن داعش در افغانستان ناامنی را در منطقه تشدید می کند