مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1397 ساعت 08:052018-04-24اجتماعي

رونمایی از نخستین بالگرد بدون سرنشین زنده یاب کشور


در اولین روز فعالیت نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات (کیتکس) در جزیره ی کیش، از نخستین بالگرد بدون سرنشین زنده یاب کشور تولید شده توسط سپاه ناحیه ی احمدابن موسی(ع) شیراز رونمایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مسئول علمی پژوهشی سپاه ناحیه ی احمدابن موسی(ع) شیراز، در حاشیه مراسم رونمایی از نخستین بالگرد زنده یاب کشور، گفت: نظارت بر مناطق حفاظت شده و شناسایی متخلفان شکار در پهنه های حفاظت شده محیط زیست، از کاربردهای مهم این بالگرد محسوب می شود.

سید حسام بوستانی با اشاره به نصب دوربینی روی این بالگرد، گفت: با استفاده از این دوربین، اگر فردی در مناطق حفاظت شده محیط زیست، اقدام خلاف قانونی را مرتکب شود، شناسایی شده و با استفاده از بلندگویی پیش بینی شده، تذکرات قانونی به متخلف یا متخلفان داده می شود.

او با بیان اینکه بالگرد یاد شده امکان رصد فعالیت ها در مناطق مختلف را دارد، خاطرنشان کرد: این بالگرد امکان تیراندازی به سمت اهداف را نیز دارد.

مسئول علمی پژوهشی سپاه ناحیه احمدابن موسی(ع) همچنین گفت: هنگام وقوع آتش سوزی در ارتفاعات، می توان ضمن نصب مخزن 70 لیتری و اعزام بالگرد به منطقه، در اطفاء آتش یا مهار آن کمک کرد؛ امکان پاشیدن آب به اشکال مختلف نیز برای این بالگرد پیش بینی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از نخستین بالگرد بدون سرنشین زنده یاب کشور

رونمایی از نخستین بالگرد بدون سرنشین زنده یاب کشور