مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 اردیبهشت 1397 ساعت 15:352018-04-23اجتماعي

رصدخانه سیار ساخت محققان کشور، 5 اردیبهشت ماه رونمایی می شود


با همکاری انجمن نجوم آماتوری و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و منجمان آماتوری اولین رصدخانه سیار کشور ساخته شده و طی مراسمی 5 اردیبهشت ماه رونمایی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهرابی مجری طرح در نشست خبری با بیان اینکه رصدخانه های ثابت به منظور دوری از آلودگی های نوری در مناطق مرتفع و به دور از شهرها ساخته می شوند،اظهار کرد: محدودیت هایی که در زمینه دسترسی به این رصدخانه ها وجود دارد موجب شده که بسیاری از علاقه مندان و دانش آموزان در مناطق محروم نتوانند به این مراکز رصدی دسترسی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه رصدخانه های ثابت امکان خوبی برای رصد پدیده های نجومی را برای منجمان و علاقه مندان به نجوم فراهم می کنند، ادامه داد: ولی در برخی موارد پدیده های نجومی خاص چون رویت هلال ماه و تهیه گزارش کامل علمی از این رویدادها را نمی توان در رصدخانه های ثابت به خوبی رصد کرد.

مجری طرح اضافه کرد: بر این اساس اقدام به ساخت این رصدخانه کردیم.

ترویج علم و بردن رصدخانه به عنوان ابزار آشنایی با آسمان به میان مردم و علاقه مندان از دیگر اهداف ما برای ساخت این رصدخانه بوده است.

مهرابی به بیان مراحل ساخت این رصدخانه پرداخت و با بیان اینکه این رصدخانه در داخل یک خودروی ایرانی طراحی شده است، یادآور شد: برای جلوگیری از لرزش های هنگام حرکت و آسیب ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رصدخانه سیار ساخت محققان کشور، 5 اردیبهشت ماه رونمایی می شود

رصدخانه سیار ساخت محققان کشور، 5 اردیبهشت ماه رونمایی می شود