مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 اردیبهشت 1397 ساعت 11:202018-04-23پزشكي

مصرف بی رویه نمک، قند و چربی، مهم ترین علل ابتلا به بیماری های غیرواگیر


کارشناس مرکز اطلاع رسانی غذا، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو استان زنجان گفت: یکی از مهم ترین علل ابتلا به بیماری های غیرواگیر مصرف بی رویه نمک، - قند و چربی است.

فرناز جزءدائمی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این که محصولات غذایی پرنمک نقش مهمی در ابتلا به بیماری های غیرواگیر نظیر پر فشاری خون و بیماری های قلبی- عروقی و تشدید این بیماری ها دارد، گفت: غذاهایی مانند سوسیس، کالباس، کنسرو گوشت، ماهی دودی یا کنسرو شده، همبرگرهای آماده و محصولات مشابه سرشار از سدیم هستند.

با توجه به نقش سدیم در افزایش و شدت فشار خون بالا، مصرف مداوم و خارج از اعتدال این مواد غذایی منجر به ابتلا به بیماری های فوق یا تشدید این بیماری ها در افراد مبتلا می شود.

وی ادامه داد: در اغلب فرآورده های گوشتی نظیر سوسیس و کالباس مواد مغذی چون پروتیین باارزش تغذیه ای زیاد وجود نداشته اما موادی مانند فسفات، نیترات، نمک، چربی و .

که برای سلامت بدن و افزایش فشار خون مضر است به وفور یافت می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: میزان نمک موجود در این نوع فرآورده های گوشتی یک تا سه درصد است و از همین رو با مصرف این اقلام ضمن ایجاد پر فشاری خون سلامت افراد تهدید می شود و احتمال ابتلا به بیماری های ذکر شده را افزایش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف بی رویه نمک، قند و چربی، مهم ترین علل ابتلا به بیماری های غیرواگیر

مصرف بی رویه نمک، قند و چربی، مهم ترین علل ابتلا به بیماری های غیرواگیر