مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 اردیبهشت 1397 ساعت 10:062018-04-23فرهنگي

نمایشگاه نقاشی باتیک برگزار می شود


نمایشگاه نقاشی باتیک با آثاری از مهرآسا غیبی برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" به نقل از روابط عمومی شهرکتاب فرشته، نمایشگاه نقاشی باتیک با مجموعه آثاری از مهرآسا غیبی، جمعه هفتم اردیبهشت در گالری مجموعه فرهنگی ـ هنری شهرکتاب فرشته گشایش خواهد یافت.

غیبی که پیش تر تألیف آثاری چون تاریخ نقاشی ایران و جهان از رنسانس تا کنون ، تاریخ لباس جهان و ایران از رنسانس تا کنون و هشت هزار سال تاریخ پوشاک اقوام ایرانی را در کارنامه خود دارد این بار نمایشگاهی از آثار باتیک را برگزار می کند.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: باغ و بوستان و درخت سرو که در هنرهای اصیل ایرانی نمایانگر هویت اقوام مختلف است، از دیرباز مورد توجه هنرمندان از هر قوم در ایران ما بوده است؛ و آنهایی که در هنرهای دستی خود از نماد باغ نیلوفر آبی و سرو که بن مایه نقوش دوره های مختلف تاریخی است استفاده می کنند همواره در خلق آثار خود که بهشت گونه در قلب و مغز طراحان انواع هنرهای ایرانی مجسم می شود بهره می گیرند.

باتیک یا هنر چاپ کلاغه ای از جمله رشته های صنایع دستی است و صورت ابتدایی آن در کشورهای چین و اندونزی رایج شد و کشورهای دیگر نیز بنا بر سلیقه و خلاقیت از این هنر بهره گرفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایشگاه نقاشی باتیک برگزار می شود

نمایشگاه نقاشی باتیک برگزار می شود