مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 اردیبهشت 1397 ساعت 07:152018-04-23اقتصادي

چابهار نیازمند اختصاص منابع ویژه برای تسریع در پروژه های زیرساختی است


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار نیازمند هماهنگی و انسجام ملی برای اختصاص منابع ویژه در جهت تسریع در پروژه های زیرساختی است .

- عبدالرحیم کردی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا- اظهار کرد : بر اساس آخرین اعلام سازمان ملل متحد، چابهار از میان 3 شاهراه شمال- جنوب،بهترین مزیت ترانزیتی جهان را در منطقه داراست، در حالی که با توجه به افزایش ارتباطات تجاری بین المللی و افزایش وزن کشتی ها عملاً کانال سوئز از قابلیت های کمتری برخوردار خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی جهان برای استفاده از قابلیت چابهار به عنوان یک "مگاپورت" فراهم شده است، افزود: آنچه در سطح ملی و بین المللی برای کسانی که به دنبال نقش در آرایش جدید اقتصادی -سیاسی منطقه هستند، مسلم است؛ این که چابهار تغییر دهنده قواعد بازی در منطقه خواهد بود.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، نقش ارتباطی چابهار در دپیلماسی اقتصادی کشور نقش غیرقابل انکاری است، چراکه چابهار بهترین،کم هزینه ترین و مهم ترین مسیر برای اتصال دو کانون جمعیتی در پشت چابهار از شرق اروپا تا افغانستان با جمعیتی بالغ بر800 میلیون نفر و جمعیت 21 کشور رودروی چابهار در حاشیه اقیانوس هند با حدود جمعیتی دو میلیارد است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چابهار نیازمند اختصاص منابع ویژه برای تسریع در پروژه های زیرساختی است

چابهار نیازمند اختصاص منابع ویژه برای تسریع در پروژه های زیرساختی است