مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 اردیبهشت 1397 ساعت 07:112018-04-23بين الملل

دکتر طه اکرمی شیمیاییفقط یک بهانه بود


به طور کلی، ترامپ درصدد بود تا با این حمله، ضمن نشان دادن پایبندی خود به اصولی خاص در مسائل امنیتی و رفع اتهام بی برنامه بودن، اهرم هایی برای فشار و کسب امتیاز در برخی اقدامات آتی منطقه ای خود نظیر برجام کسب کند.

- حمله ائتلاف نظامی آمریکا، فرانسه و انگلستان به سوریه به اتهام استفاده دولت این کشور از سلاح های شیمیایی حتی طبق قوانین داخلی کنگره آمریکا نیز، قانونی نبود و باید مجوز کنگره را کسب می کرد.

حمله درست پس از درخواست 72 نماینده دموکرات و 16 نماینده جمهوری خواه کنگره مبنی بر ضرورت کسب مجوز از کنگره پیش از حمله، صورت گرفت.

آن ها، حمله و جنگ بدون کسب مجوز از کنگره به کشوری که علیه آمریکا اعلام جنگ نکرده است ناقض و در مغایرت با اصل تفکیک قوا دانستند.

با وجود این، دلایل بسیار محکمی که ترامپ را متقاعد به انجام چنین اقدامی کرد، عبارت اند از: 1- دلیل اول؛ دلیلی است که آمریکا و متحدانش به عنوان دلیل حمله اعلام کرده اند، یعنی جلوگیری از هنجار شدن و گسترش استفاده از تسلیحات شیمیایی.

بنابراین کسب اعتبار بین المللی آن هم در فضایی که شاهد کاهش محبوبیت و اجماع جهانی آمریکا هستیم و با القای این تصور که ایالات متحده در همه جا و همه زمان ها و تحت هر شرایطی با سلاح های ممنوعه مقابله خواهد کرد، می توانست هدف این موضوع باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دکتر طه اکرمی شیمیاییفقط یک بهانه بود

دکتر طه اکرمی شیمیاییفقط یک بهانه بود