مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 اردیبهشت 1397 ساعت 02:152018-04-22سياسي

بی اعتمادی صنعت به دانشگاه مانع حمایت از کالای ایرانی است


عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد، یکی از مشکلات تولید و حمایت از کالای داخلی را بی اعتمادی صنعت به دانشگاه و آشنا نبودن این دو به ادبیات یکدیگر دانست.

- دکتر محمدرضا نصیری در گفت وگو با ایسنا، ضمن ابراز خرسندی از انتخاب به جای مقام معظم رهبری در تعیین شعار سال 97، عنوان کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور، این بهترین اقدامی بود که از سوی رهبری انجام گرفت.

وی بیان کرد: با توجه به این که در دانشگاه ها نیاز به وسایل و تجهیزات مختلف آزمایشگاهی و ابزارهای تدریس وجود دارد، بهتر است از کالاهای ایرانی با کیفیت و قابل رقابت با خارجی استفاده کنند و این امر یکی از اقداماتی است که دانشگاهیان در جهت رسیدن به این هدف می توانند انجام دهند.

کارشناس حوزه فناوری و مالکیت فکری دانشگاه فردوسی مشهد، با تاکید بر کاربردی کردن پژوهش به منظور تحقق شعار سال، عنوان کرد: در این صورت می توانیم نسبت به تولید و عرضه تکنولوژی ایرانی در جامعه نقش داشته باشیم.

نصیری خاطرنشان کرد: جامعه که شامل کارخانجات و مصرف کننده های عمده می شود، باید به دانشگاه ها اعتماد کنند و نیازهای اولیه خودشان را از دانشگاه ها و محققان داخلی طلب کنند.

وی ادامه داد: دولت می تواند با یک عزم ملی ارتباط مناسب بین صنعت و دانشگاه را برقرار کند، چرا که دانشگاهیان به اندازه توان مالی خودشان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی اعتمادی صنعت به دانشگاه مانع حمایت از کالای ایرانی است

بی اعتمادی صنعت به دانشگاه مانع حمایت از کالای ایرانی است