مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 اردیبهشت 1397 ساعت 01:452018-04-22اقتصادي

رشد بازار اقتصاد دیجیتال در گرو تحقق مالکیت معنوی


رییس سابق کمیسیون تجارت الکترونیک سازمان نظان صنفی رایانه ای معتقد است اگر می خواهیم مساله اقتصاد دیجیتالی و رونق اقتصادی در کشور به واقعیت بپیوندد، - باید بر حل نیازهای فضای ICT به قوانینی در حوزه مالکیت معنوی پاسخ داده شود.

باقر بحری - رییس سابق کمیسیون تجارت الکترونیک سازمان نظان صنفی رایانه ای- در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که اگر می خواهیم در مساله تولیدات مجازی رشد کنیم باید حتما مساله مالکیت معنوی در این کشور حل شود، گفت: مساله اینجا نیست که فقط یک حق وجود دارد و آن پایمال می شود، بلکه مساله این است که برخی مواقع حتی شرکت ها می توانند از حقوق مادی و معنوی یک طرح استفاده کنند.

وی با بیان این که لایحه مالکیت معنوی نیازمند پیگیری و اجرایی شدن است، اظهار کرد: حتما که نباید یک فردی بیاید و شکایت کند تا حقوقش دیده شود، بلکه باید اساسا یک مکانیسم تعریف شود تا در آن فضا همه حقوق تولیدکنندگان و حتی مصرفکنندگان هم دیده شود.

او با بیان این که عوامل فرهنگی و اجتماعی نیز می تواند در احترام به مالکیت معنوی یک اثر موثر باشند، ادامه داد: اما فقط مسائل فرهنگی و اجتماعی نمی توانند به تنهایی پاسخگوی نیازهای این حوزه باشند، چرا که وقتی منافعی وجود دارد که کاربران می توانند بدون پرداخت پول از آن به رایگان استفاده کنند قاعدتا به آن سم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد بازار اقتصاد دیجیتال در گرو تحقق مالکیت معنوی

رشد بازار اقتصاد دیجیتال در گرو تحقق مالکیت معنوی