مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 اردیبهشت 1397 ساعت 14:152018-04-22اقتصادي

خسارت 107 میلیارد تومانی یخبندان بهاره به محصولات آذربایجان غربی


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بر اساس برآوردهای اولیه، سرمازدگی و یخبندان در روزهای 27 و 28 فروردین ماه سال جاری به محصولات باغی و زراعی در استان بیش از 107 میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

- اسمعیل کریم زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به خسارات وارد شده بر اثر سرمازدگی و یخبندان به محصولات کشاورزی در استان اظهار کرد: افت دمایی که روزهای 27 و 28 فروردین ماه سال جاری به وجود آمد و تا منفی 2 درجه نیز شاهد کاهش دما بودیم و دمای خاک نیز تا منفی 7 درجه کاهش یافت، سبب شد تا برخی از محصولات کشاورزی دچار آسیب شوند.

وی افزود: با توجه به بارش برف در روز گذشته و تداوم سامانه بارشی در روزهای اخیر بر اساس براورد کارشناسان پیش بینی می شود این میزان مبلغ خسارت وارده به محصولات باغی و زراعی ناشی از سرمازدگی و یخبندان به بیش از 300 میلیارد تومان افزایش یابد که در روزهای اینده متعاقبا برآورد نهایی خسارت وارده اعلام خواهد شد.

کریم زاده تصریح کرد: از ابتدای سال جاری طبق گزارشات وصول شده از شهرستانهای استان کل خسارت مالی که از وضعیت نامناسب هوا مانند خشکسالی، طوفان، باد و سرمازدگی به بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان وارد شده است، در حدود 134 میلیارد و 115 میلیون تومان است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 107 میلیارد تومانی یخبندان بهاره به محصولات آذربایجان غربی

خسارت 107 میلیارد تومانی یخبندان بهاره به محصولات آذربایجان غربی