مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 اردیبهشت 1397 ساعت 12:062018-04-22پزشكي

سرطان معده، کولورکتال و پوست از سرطان های شایع در گیلان


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: سرطان های پستان، معده، کولورکتال، پوست و مثانه از سرطان های شایع در گیلان هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" از رشت، محمد عباسی صبح امروز در مراسم تقدیر از متولیان طرح کشوری نظام مراقبت سندرمیک بیماری های واگیر برای نخستین بار در گیلان در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی رشت اظهار کرد: سامانه برنامه ثبت سرطان بیش از 20 سال هست که شروع شده و در سامانه های آفلاین ثبت می شود.

وی با بیان اینکه از اواخر سال 95 ثبت سرطان به صورت آنلاین درآمده گفت: از سال 96 ورود دیتاهای کلینیکی از همه بیمارستان ها و سایر منابع شروع شده و مورداستفاده در شناسایی قرار می گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دیتاهای مورداستفاده در ثبت سرطان در ابتدا از حدود 750 گزارش در سال شروع شد و الآن به ورود است 1500 گزارش رسیده افزود: تاکنون اطلاعات کشوری از ایران در آژانس بین المللی تحقیقات سرطان منتشرنشده بود که برای اولین بار قرار است اطلاعات سال 93 گیلان به عنوان قسمتی از دیتاهای کشور در سال 2017 توسط این آژانس منتشر شود.

عباسی با اشاره به اینکه شرایط ثبت اطلاعات در آژانس مبتنی بر جمعیت است بیان کرد: اطلاعات سال های 94 و 95 گیلان در حوزه ثبت سرطان قرار است تا پایان امسال منتشر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرطان معده، کولورکتال و پوست از سرطان های شایع در گیلان

سرطان معده، کولورکتال و پوست از سرطان های شایع در گیلان