مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 اردیبهشت 1397 ساعت 11:102018-04-22اقتصادي

چگونه شرکت های مجاز در واردات 4000 آیفون تخلف کردند؟


سخنگوی طرح رجیستری با تایید اینکه اغلب گوشی هایی که خلاف اظهاری داشته اند آیفون بوده اند،گفت: برای اینگونه تخلفات پرونده های مربوطه تشکیل شده و موضوع پیگیری خواهد شد.

- حمیدرضا دهقانی نیا در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که با وجود ثبت کدهای گمرکی در سامانه ثبت سفارش چگونه این امکان وجود دارد که وارد کنندگان 4000 گوشی را که متعلق به یک مدل خاص بوده وارد کرده و سفارش آنها را با نام مدل دیگری انجام دهند، اظهار کرد: در سامانه گمرک و در تمام دنیا تلفن همراه تنها یک شناسه دارد و آن شناسه IMEI است.

وی ادامه داد: حال برخی شرکت کنندگان که اعتبار و سابقه خوبی دارند گاه از امکانی برخوردار می شوند که تولید کننده پیش از تامین هزینه کدهای IMEI را در اختیار آنها قرار دهد.

سخنگوی طرح رجیستری افزود: اما این که چنین امکانی وجود داشته باشد به بحث اعتبار و توان مالی شرکت ها باز می گردد و این که در گذشته در فعالیت با شرکت های تولیدکننده چگونه برخورد کرده اند، به هر صورت در بسیاری موارد هم پیش از واردات گوشی های مربوطه کد IMEI آنها اعلام نمی شود و این موضوع مشکلی در روند کار ایجاد نمی کند.

مدیرکل اداره فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به این سوال که چگونه ممکن است وارد کنندگانی که مجاز شناخته شده و مجوزهای لازم را دریافت کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه شرکت های مجاز در واردات 4000 آیفون تخلف کردند؟

چگونه شرکت های مجاز در واردات 4000 آیفون تخلف کردند؟