مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 اردیبهشت 1397 ساعت 10:452018-04-22اجتماعي

نجات موزه فرش از هواکش بدقواره مترو


مخالفت ها برای ایجاد هواکش خط 6 مترو مقابل موزه ملی فرش ایران جواب داد و سرانجام سازه ی ابتدایی برپایی کارگاه هواکش مترو، از مقابل این موزه حذف شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، 30 آبان سال گذشته؛ میراث فرهنگی استان تهران اعلام کرد به دلیل لزوم احداث ورودی خط 6 متروی تهران در معبر موزه فرش، طرحی مناسب با این محوطه تاریخی برای این نقطه، به تایید اداره کل میراث فرهنگی تهران رسید.

هرچند انتشار رسمی این اظهارنظر نشان از تایید اداره کل میراث فرهنگی استان تهران نسبت به احداث هواکش مترو در معبر ورودی موزه ی فرش داشت، اما با اعتراض ها و تاکیدها از سوی معاونت میراث فرهنگی کشور، رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر و فعالان رسانه ای و میراثی این اقدام زیرسوال رفت، به حدی که نخست در 13 آذر امسال، خلیل آبادی، رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران، ری و تجریش از بررسی ویژه نصب هواکش در مقابل موزه ملی فرش در شورای شهر خبر داد.

و در ادامه محمد حسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی کشور در نخستین حضورش در جمع هنرمندان فرش و اهالی رسانه، که از قضا در موزه ی فرش برگزار شد، مخالفت اش را نسبت به این اقدام شرکت مترو رسما اعلام کرد، او 27 آذر تاکید کرد؛ میراث فرهنگی به مترو اجازه نمی دهد سازه ی هواکش خود را در محدوده ی این موزه احداث کند، آن ها نخست باید با میراث فر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجات موزه فرش از هواکش بدقواره مترو

نجات موزه فرش از هواکش بدقواره مترو