مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 اردیبهشت 1397 ساعت 09:562018-04-22اجتماعي

پرندگان کنار آبزی هم در تقویم جهانی جای گرفتند


مدیرکل دفتر حیات وحش و آبزیان آب های داخلی سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام خبر ثبت روز پرندگان کنار آبزی در تقویم جهانی، گفت: از امسال، روز بیست و یکم آوریل به نام پرندگان کنار آبزی ثبت شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی "، سید مجید خرازیان مقدم مدیرکل دفتر حیات وحش و آبزیان آب های داخلی سازمان حفاظت محیط زیست از نام گذاری روز بیست و یکم آوریل 2018 به نام پرندگان کنار آبزی (World Curlew Day) توسط کنوانسیون گونه های مهاجر وحشی (CMS) خبر داد و گفت: این روز، باهدف افزایش آگاهی عمومی نسبت به وضع درتهدید این گروه از پرندگان و تشویق برنامه ها و فعالیت هایی در حمایت از حفظ جمعیت های آن ها نام گذاری شده است.

خرازیان مقدم بابیان اینکه، Curlew نام عمومی دسته ای از پرندگان کنار آبزی است که با منقارهای بلند و به پایین خمیده شان به آسانی قابل شناسایی هستند، اظهار کرد: نام فارسی این پرندگان گیلانشاه است.

مدیرکل دفتر حیات وحش و آبزیان آب های داخلی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: البته واژه گیلانشاه طیف گسترده تری از پرندگان ازجمله curlewها را شامل می شود.

شناسایی چهار گونه پرنده کنار آبزی در ایران وی با یادآوری اینکه این پرندگان ساحلی نسبتاً بزرگ جثه از پرندگان در معرض خطر انقراض هستند، خاطرنشان کرد: در جهان هشت گونه پرنده از این گروه شناسایی شده که ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرندگان کنار آبزی هم در تقویم جهانی جای گرفتند

پرندگان کنار آبزی هم در تقویم جهانی جای گرفتند