مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 اردیبهشت 1397 ساعت 08:052018-04-22پزشكي

خواب هایی نِشَسته و "فاکتورهایی" که تایید نمی شوند


"یونس" 32 سال دارد و سادگی از کلامش می بارد؛ او از کودکی دردهای مشترکی با برادرش داشته؛ دردهایی از جنس "خاص"؛ دردی بنام "هموفیلی" و رفت وآمدهای بسیارش برای گرفتن یک کیسه "فاکتور".

- "یونس" 32 سال دارد و سادگی از کلامش می بارد؛ او از کودکی دردهای مشترکی با برادرش داشته؛ دردهایی از جنس "خاص"؛ دردی بنام "هموفیلی" و رفت وآمدهای بسیارش برای گرفتن یک کیسه "فاکتور".

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یونس و برادرش هردو مبتلا به همغوفیلی بودند، اهل چهارمحال وبختیاری هستند و در نوجوانی متوجه شدند که یک فاکتور در خون شان کم است و همین باعث تمام سختی ها و خواب وبیداری ها و رنج هایشان است.

نمی دانستند باید چکار کنند و درمان شان چیست.

در همان سال ها با کانون هموفیلی آشنا شدند و به شعبه کانون در شهر خودشان مراجعه کردند و کارت بیمار هموفیلی را گرفتند، اما باز هم کسی به آنها نگفت که دوای دردشان تزریق فاکتور است؛ فاکتوری که شاید در آن سال ها به راحتی گیر نمی آمد.

خلاصه یونس و برادرش هر طور بود تا 20 سالگی بدون هیچ دارویی سر کردند تا اینکه پرستاری به دادشان رسید و به آنها گفت دوایشان چیست.

خوابیدن های نشسته! یونس با همان سادگی برایم تعریف می کند که حالا در 32 سالگی، مفصل های مچ پا، زانو و آرنجش از بین رفته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خواب هایی نِشَسته و "فاکتورهایی" که تایید نمی شوند

خواب هایی نِشَسته و "فاکتورهایی" که تایید نمی شوند