مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 اردیبهشت 1397 ساعت 05:512018-04-22بين الملل

تحلیل جریان های اسلام گرای سلفی در فرانسه - بخش اول تبارشناسی اندیشه سلفی معاصر


مقاله حاضر به بررسی زمینه ها و علل رشد سلفی گری در فرانسه می پردازد و تلاش می کند دریابد که جریان های اسلام گرای سلفی در فرانسه، از چه ویژگی هایی بهره مندند، - چه اهدافی را دنبال می کنند .

چکیده گرایش های اسلام سلفی از جاوه تا آفریقا و از مشرق اسلامی تا مغرب عربی، گسترده شده اند؛ مغرب زمین نیز از حضور و تأثیرها (و گاه آسیب) سلفی گرایی، بی نصیب نبوده است؛ در جامعه فرانسه نیز، حضور اندیشه ها و نمادهای ظاهری اسلام سلفی و هنجارهای پوششی زنان و مردان مسلمان هوادار و معتقد به آموزه های سلفی، کم و بیش، مشهود است.

مقاله حاضر، ضمن مروری بر تبارشناسی جریان های سلفی، به بررسی زمینه ها و علل رشد سلفی گری در فرانسه می پردازد و با تشریح اشکال مختلف جریان یادشده در این کشور، تلاش می کند دریابد که جریان های اسلام گرای سلفی در فرانسه، از چه ویژگی هایی بهره مندند، چه اهدافی را دنبال می کنند و به ویژه خاستگاه های فکری و نظری آنها در خارج از خاک فرانسه کجاست؟ فرضیه ای که در این پژوهش، بررسی و آزمون خواهدشد، این است: درعین حالی که سیاست های تبعیض آمیز فرانسه نسبت به مسلمانان حاضر در این کشور، تأثیرهایی را بر رادیکال شدن آنها برجاگذاشته است، نقش عوامل خارجی در این میان، ازلحاظ نظری بسیار پررنگ تر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیل جریان های اسلام گرای سلفی در فرانسه - بخش اول تبارشناسی اندیشه سلفی معاصر

تحلیل جریان های اسلام گرای سلفی در فرانسه - بخش اول تبارشناسی اندیشه سلفی معاصر