مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 اردیبهشت 1397 ساعت 12:102018-04-21پزشكي

مهمترین عامل مرگ ومیر در کهگیلویه و بویراحمد بیماری های قلبی عروقی است


رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مهمترین عامل مرگ و میر در استان کهگیلویه و بویراحمد بیماری های قلبی و عروقی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر اورنگ ایلامی شنبه، یکم اردیبهشت ماه در مراسم افتتاح نمایشگاه های دستاورد های طرح تحول سلامت در بیمارستانهای شهید بهشتی، شهید رجایی و امام سجاد(ع) یاسوج افزود: سرطان، تصادفات و سوانح از دیگر عوامل مرگ و میر در سطح استان هستند.

وی اظهار کرد: مرکز غربالگری سرطان در بیمارستان شهید رجایی طی دهه فجر سال گذشته افتتاح شد که در راستای تجهیز این مرکز 12میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی اختصاص یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: سرطان دومین علت مرگ ومیر در این استان است که با راه اندازی این مرکز و درمان به موقع می توانیم به کاهش مبتلایان به سرطانها کمک کنیم.

ایلامی افزود: باید فرهنگ سلامت و پیشگیری توسعه پیدا کند چرا که هرچقدر این فرهنگ توسعه یافته تر باشد سایر اقدامات نیز جوابگو خواهد بود.

وی ادامه داد: در راستای اجتماعی کردن سلامت در جامعه، شعار هفته سلامت امسال با عنوان "پوشش همگانی سلامت برای همه، همه جا و همه کس" نامگذاری شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: بخش عمده ای از مردم استان دچار مشکلات بهداشت روان هستند که باید در این زمینه تلاش و کار بیش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهمترین عامل مرگ ومیر در کهگیلویه و بویراحمد بیماری های قلبی عروقی است

مهمترین عامل مرگ ومیر در کهگیلویه و بویراحمد بیماری های قلبی عروقی است