مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 فروردین 1397 ساعت 23:012018-04-20بين الملل

روایت کوتاه بین المللی؛ پامپئو، جنگ طلبی که نیامده کارش به «اما و اگر» کشید


تصمیم ترامپ مبنی بر انتصاب رییس جنگ طلب سیا به عنوان وزیر خارجه هم در سطح جامعه آمریکا و هم در سطح سیاست مداران این کشور مخالفت هایی برانگیخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، معرفی مایک پامپئو به عنوان نامزد پست وزیر امور خارجه آمریکا (Secretary of State) بازتاب هایی گسترده و بعضا بسیار منفی در این کشور داشته است.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا چندی پیش با عزل رکس تیلرسون از سمت وزارت خارجه، مایک پامپئو را برای جایگزینی وی در نظر گرفت.

پامپئو که در حال حاضر رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) است، در اورگون، ایالت کالیفرنیا به دنیا آمده و 54 سال سن دارد.

پدر او اصالتا ایتالیایی تبار بوده است.

وی بین سال های 1986 تا 1991 میلادی سابقه حضور در ارتش آمریکا را نیز دارد.

یکی از مهم ترین ابعاد سیاسی در خصوص این نماینده سابق مجلس نمایندگان آمریکا عضویت در تی پارتی است که تندروترین طیف راست گرایان جمهوری خواه آمریکا محسوب می شوند.

  وی حامی جنگ عراق و تکنیک های شکنجه سیا محسوب می شود و در خصوص برنامه هسته ای ایران نیز علاوه بر مخالفت با برجام، موافق گزینه های جنگ طلبانه به شمار می آید.

پامپئو در سال 2015، در کنار سناتور ضدایرانی، تام کاتن، ادعا کرده بود که توافقی خارج از برجام بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی وجو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت کوتاه بین المللی؛ پامپئو، جنگ طلبی که نیامده کارش به «اما و اگر» کشید

روایت کوتاه بین المللی؛ پامپئو، جنگ طلبی که نیامده کارش به «اما و اگر» کشید