مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 فروردین 1397 ساعت 21:302018-04-20سياسي

آیین بزرگداشت سعدی برگزار شد


رییس مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران معتقد است که تا زمانی که محققان حوزه ادب فارسی و دیگر رشته های علوم انسانی انگیزه دست یافتن به خوانش جدید از آثار سعدی را داشته باشند، - این جریان بر دوام است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اشرف بروجردی شامگاه جمعه 31 فروردین در آیین بزرگداشت سعدی در جمع فرهنگواران بیان کرد: افصح المتکلمین سعدی شیرازی زیستن در بستری از علم فرهنگ را تجربه کرد و مقام دانشوری و اندیشگری یافت.

وی با اشاره به صبغه سعدی در فراگیری دانش در نظامیه بغداد و در جوار احمد و محمد غزالی، او را وارث هویت ایرانی دانست و افزود: خلق حکایت های کوتاه و درآمیختن نظم و نثر و نیز آوردن مضامین عارفانه و عاشقانه نقل داستان هایی در گلستان و بوستان که به آثار غزالی شباهت دارد و همه نشان از تعلیم و تربیت دارد.

وی با ییان اینکه اندیشه ای که سعدی را از غزالی و غزالی ها متمایز می کند نمونه ای از ذهن وقاد و قلم نقاد سعدی در ساحت اجتماعی و شیوه بیان او با آزادمنشی است، افزود: سعدی با آنکه آمد و شد بسیار به دربار داشت و حاکمان فارس را مدح گفت، به جای اغراق در مدایح به پند پرداخت و آن ها را متوجه کرد که در دوران حکومتشان از برپایی عدالت و تدبیر خردمندانه گریزی ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین بزرگداشت سعدی برگزار شد

آیین بزرگداشت سعدی برگزار شد