مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 فروردین 1397 ساعت 16:162018-04-20سياسي

امام حسین(ع) برای دفاع از ارزش ها قیام کردند


رییس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم گفت: زمانی که امام حسین(ع) مشاهده کردند تمام ارزش ها در خطر است و شخص حاکم مروج فساد است، قیام کردند.

- حجت الاسلام مجتبی کلباسی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسین(ع) اظهار کرد: عدالت خواهی همه جانبه و مبارزه با ظلم و ستم یکی از ویژگی های انسان های متعالی است.

وی خاطرنشان کرد: به طور طبیعی انسان ها بر اساس موقعیت خود و جایگاهی که در جامعه دارند برای حفظ موقعیت خود با شرایط موجود کنار می آیند و سازش می کنند نادیده انگاشتن، سکوت، کناره گیری برای حفظ موقعیت خود مؤید ظلم می شود و بی عدالتی را تأیید می کند چنین نمونه هایی در تاریخ زیاد است.

رییس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با بیان اینکه در قرآن نیز به این موضوع اشاره شده که قیام به عدل داشته باشید گفت: در زمانی که انحراف عمده در مسیر عدالت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ایجاد و زمامداری جامعه ای دچار انحراف شد این فساد در همه بخش ها امکان رخنه دارد و در همه ابعاد خود را نشان می دهد.

وی عنوان کرد: سیدالشهدا(ع) بارزترین شخصیت دینی و اجتماعی زمان خود هستند حتی افرادی مانند حاکمان نمی توانستند در این مسئله با حضرت رقابت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام حسین(ع) برای دفاع از ارزش ها قیام کردند

امام حسین(ع) برای دفاع از ارزش ها قیام کردند