مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 فروردین 1397 ساعت 14:452018-04-20اقتصادي

معافیت های مالیاتی اصلاح می شود


معاون پژوهشی سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه بررسی و اصلاح نظام معافیت ها و مشوق ها در دستور کار سازمان امور مالیاتی قرار دارد گفت: به موجب آن معافیت ها سازماندهی خواهد شد البته باید توجه داشت که اعطای معافیت آسان ولی حذف آن دشوار است.

- احمد زمانی در گفت وگو با ایسنا، درباره برنامه سازمان امور مالیاتی برای حذف معافیت های مالیاتی، اظهار کرد: اصولا اعطای معافیت آسان است اما اصلاح و یا حذف آن بسیار پیچیده و مقاومت های زیادی در برابر حذف یا کاهش آن وجود دارد لذا به هماهنگی و همکاری موثر کلیه سازمان ها، نهادها و دستگاه های مسئول نیاز دارد.

با این وجود سازمان امور مالیاتی کشور با همکاری سازمان برنامه و بودجه و معاونت امور اقتصادی وزارت اقتصاد بررسی و اصلاح نظام مشوق ها و معافیت های مالیاتی را در دستور کار قرار داده است.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود معافیت ها امکان رقابت را برای برخی شرکت ها محدود کرده است، گفت: عوامل متعددی بر رقابت بین شرکت ها موثر است با توجه به کارکردهای مالیات، مهمترین اثر معافیت های مالیاتی علاوه بر زیان درآمدی برای دولت، اخلال در نظام رقابتی بازار است زیرا معافیت مالیاتی شرکت های برخوردار از معافیت را در شرایط و موقعیت برتری قرار می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معافیت های مالیاتی اصلاح می شود

معافیت های مالیاتی اصلاح می شود