مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 فروردین 1397 ساعت 11:502018-04-20اقتصادي

سکه از حراج خارج شد


بی نظمی های اخیر در برگزاری حراج سکه و توقف چند جلسه ای این طرح ظاهرا نشان از تعطیلی حراجی دارد، البته بانک مرکزی رسما این توقف را تایید نکرده ولی فعلا هم خبری از برگزاری حراجی های سکه به روال قبل نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آذر ماه سال گذشته بود که بانک مرکزی با توجه به افزایش قابل توجه قیمت سکه و حبابی شدن آن که تا حدود 250 هزار تومان پیش بینی می شد طرح حراج سکه در بانک کارگشایی را اجرایی کرد.

بر این اساس سه روز در هفته و در روزهای زوج متقاضیان می توانستند با مراجعه به بانک کارگشایی در حراجی سکه شرکت کرده و بسته های 20، 50 و 100 تایی که اخیرا تا بسته های 200 تایی نیز پیش رفته بود را خریداری کنند.

روال به این منوال بود که در هر روز حراجی، بانک مرکزی قیمت پایه را به بانک کارگشایی اعلام و حراج در بالاترین قیمت انجام می شد که متقاضی باید علاوه بر مبلغ نهایی 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت می کرد.

گرچه در برگزاری حراج، قیمت سکه در بازار کاهشی نداشت و حتی گران تر شد و در روزهای اخیر تا مرز یک میلیون و 900 هزار تومان هم پیش رفت و با همین قیمت در حراجی فروخته شد، اما بانک مرکزی معتقد بود که اگر حراج برگزار نمی شد به طور حتم قیمت سکه حبابی تر بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکه از حراج خارج شد

سکه از حراج خارج شد