مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 فروردین 1397 ساعت 11:352018-04-20سياسي

تشریح قلمرو اعمال قدرت سیاسی توسط یک استاد دانشگاه


یک عضو اندیشکده سیاسی مرکز الگوی ایرانی – اسلامی پیشرفت، گفت: قلمرو دین برای « سیاست » چارچوب قائل شده است تا قدرت سیاسی مهار شود و جامعه ای متحد و مهربان شکل بگیرد.

- یک عضو اندیشکده سیاسی مرکز الگوی ایرانی – اسلامی پیشرفت، گفت: قلمرو دین برای سیاست چارچوب قائل شده است تا قدرت سیاسی مهار شود و جامعه ای متحد و مهربان شکل بگیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر درخشه در نشست الگوی پیشرفت سیاسی کارآمد که در مرکز الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت با محوریت مبانی و مسائل پیشرفت سیاسی برگزار شد، به تشریح مفهوم نظریه پیشرفت متعالیه پرداخت و با طرح این پرسش که قلمرو اعمال قدرت سیاست کجاست، چند پرسش مهم مطرح کرد.

وی ادامه داد: آیا از طریق ابزارهای غیر اخلاقی ولو برای اهداف خیر و عالی می توان استفاده کرد؟ آیا قدرت سیاسی می تواند برای تحقق اهداف با فضیلت از ابزار غیر مشروع بهره بگیرد؟ موضع دین برای قدرت سیاسی و چارچوب های که برای آن قائل است، چیست؟ وی با اشاره به سوالات فوق پاسخ داد: تعریف سیاست از منظر دین این فرمایش حضرت امیرالمومنین (ع) است که سیاست آغاز تقواست و ما راهی جز تبعیت از آن حضرت نداریم.

دکتر درخشه ادامه داد: بحث توسعه سیاسی با مشارکت سیاسی و تفکیک و موازنه قوا همراه است و نقطه ثقل آن محدود کردن قدرت زور دولت و توجه به حقوق شهروندی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشریح قلمرو اعمال قدرت سیاسی توسط یک استاد دانشگاه

تشریح قلمرو اعمال قدرت سیاسی توسط یک استاد دانشگاه