مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 فروردین 1397 ساعت 19:162018-04-19ورزشي

دایره المعارف بازی های بومی و محلی در کشور تدوین می شود


رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی از تدوین دایره المعارف بازی های بومی و محلی در کشور خبر داد و گفت: بر اساس اعلام سازمان جهانی یونسکو مقوله ثبت بازی ها بر عهده سازمان میراث فرهنگی، - صنایع دستی و گردشگری قرار دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" از سبزوار، غلامرضا جعفری عصر امروز در حاشیه نخستین جشنواره بازی های بومی محلی شرق کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 2 هزار و 400 نوع بازی در قالب 700 رشته در سطح کشور شناسایی شده که باید از مباحث آموزشی و تربیتی این بازی ها استفاده شود.

وی افزود: عمده فعالیت های فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی برگزاری جشنواره ها و دوره های آموزشی است.

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی با بیان اینکه نیروی انسانی محور برنامه های توسعه ای است، ادامه داد: برای گسترش و ترویج بازی های بومی و محلی در جامعه نیازمند ابزار و سازوکارهای نرم افزاری و سخت افزاری هستیم.

جعفری بیان کرد: گسترش بازی های بومی و محلی نیازمند هم افزایی فرابخشی است و علاوه وزارت ورزش و جوانان تمامی نهادهای فرهنگی باید نسبت به ماندگاری بازی های بومی و محلی تلاش کنند.

وی از تدوین دایرهالمعارف ورزش ها و بازی های بومی و محلی در کشور خبر داد و تصریح کرد: ثبت یک بازی بومی و محلی در سطح ملی و بین المللی نیاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دایره المعارف بازی های بومی و محلی در کشور تدوین می شود

دایره المعارف بازی های بومی و محلی در کشور تدوین می شود