مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 فروردین 1397 ساعت 14:452018-04-19اجتماعي

آلوده شدن 50 هکتار از سطح جنگل‎های لرستان به پروانه‎های جوانه خوار


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: بیش از 50 هزار هکتار از سطح جنگل های استان به آفت پروانه های جوانه خوار آلوده شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شیرزاد نجفی در جمع خبرنگاران به شیوع آفت پروانه جوانه خوار بلوط در مناطقی مانند سپیددشت، چم چیت، بیشه، شول آباد و دادآباد اشاره و اظهارکرد: متاسفانه بیش از 50 هزار هکتار از سطح جنگل های استان به این آفت آلوده شده و مناطق مذکور بیشترین نقاط آلوده شیوع این آفت اند.

وی با بیان اینکه کار مبارزه با آفت جوانه خوار بلوط در شهرستان های خرم آباد، سلسله، چگنی، دورود و الیگودرز با مشارکت جوامع محلی آغاز شده است، افزود: این اقدام در کوتاه مدت منجر به کاهش این آفت می شود و باید قبل از اینکه لاروها به حشره کامل تبدیل شوند، مبارزه انجام شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در رابطه با علت شیوع این آفت نیز عنوان کرد: نبود سرما و یخبندان در سال های اخیر، گرم شدن هوا ، تغییر اقلیم و کمبود بارش ها سبب طغیان این آفت شده است و برای دفع این آفت جوانه خوار بلوط از روش محلول پاشی که یک مبارزه بیولوژیکی محسوب می شود استفاده شده است.

وی در رابطه با مضرات پروانه جوانه خوار بلوط نیز تصریح کرد: این آفت که در چند دهه اخیر، گونه های مختلف بلوط را به ویژه در جنگل های لرستان مورد حمله قرار داده بسیار مخرب است چرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلوده شدن 50 هکتار از سطح جنگل‎های لرستان به پروانه‎های جوانه خوار

آلوده شدن 50 هکتار از سطح جنگل‎های لرستان به پروانه‎های جوانه خوار