مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 فروردین 1397 ساعت 13:362018-04-19پزشكي

بیماری تب شالیزار در مازندران بومی شده است/ هر سال موارد ابتلا داریم


مدیر گروه بیماری های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بیماری تب شالیزار در مازندران بومی شده و ما همه سال درگیری داریم.

- محمدرضا پارسایی امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: تب شالیزار به عنوان بیماری بومی است که سالانه تعدادی از افراد را در مازندران درگیر می کند.

 وی با بیان اینکه میزان آلودگی بیماری تب شالیزار در مازندران بیشتر است، اضافه کرد: تب شالیزار بیماری مشترک بین انسان و حیوان است که علامت بالینی متفاوتی دارد.

مدیر گروه بیماری های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: تب ناگهانی، سردرد، لرز، درد شدید عضلات به ویژه ران و ساق پا و التهاب چشم و در مراحل پیشرفته نارسایی کبد، کلیه و اختلالات عصبی از علائم بالینی بیماری تب شالیزار به شما ر می رود.

*50 مورد مثبت تب شالیزار سال گذشته در مازندران/ موارد ابتلا بیشتر است این مسؤول با اشاره به اینکه سال گذشته 50 مورد مثبت داشتیم، افزود: البته تعداد موارد ابتلا بیشتر بوده ولی این موارد شناسایی شده است.

پارسایی یادآور شد: این بیماری به عنوان بیماری شغلی مطرح بوده و در مشاغلی ازجمله برنج کاران، کارگران شالیزار و معادن و کشتارگاه ها و پرورش ماهی احتمال آلودگی وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری تب شالیزار در مازندران بومی شده است/ هر سال موارد ابتلا داریم

بیماری تب شالیزار در مازندران بومی شده است/ هر سال موارد ابتلا داریم