مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 فروردین 1397 ساعت 10:252018-04-19دانش

سیاره یاب "تس" توسط اسپیس ایکس پرتاب شد


ماهواره شکاری "تس"(TESS) ناسا که برای ادامه دادن کار تلسکوپ "کپلر" طراحی شده است، بالاخره امروز توسط شرکت فضایی اسپیس ایکس به فضا پرتاب شد.

- ماهواره شکاری "تس"(TESS) ناسا که برای ادامه دادن کار تلسکوپ "کپلر" طراحی شده است، بالاخره امروز توسط شرکت فضایی اسپیس ایکس به فضا پرتاب شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از انگجت، جانشین جدید تلسکوپ فضایی "کپلر" ناسا برای شکار سیاره های شبه زمین به سمت مدار روانه شد.

اسپیس ایکس امروز بالاخره پس از بررسی و تجزیه و تحلیل سیستم های هدایت، ناوبری و کنترل این ماهواره در روز دوشنبه، موفق به پرتاب آن شد.

این "ماهواره نقشه بردار فراخورشیدی گذران"(Transiting Exoplanet Survey Satellite) سوار بر موشک "فالکون 9"، از مجموعه پرتاب فضایی 40 در "کیپ کاناورال" پرتاب شد و اولین قسمت موشک، پس از انجام کار خود روی سکوی شناور در اقیانوس اطلس فرود آمد.

این فرود بیست و چهارمین فرود موفق پیشران موشک وسط اقیانوس برای اسپیس ایکس بود.

فضاپیمای "تس" ناسا در مداری طولانی از زمین باقی می ماند و حداقل حدود 108 هزار کیلومتر از کمربندهای تابشی "ون آلن"(Van Allen) فاصله دارد.

این ماهواره می تواند ناحیه ای 400 برابر وسیع تر از "کپلر" را پوشش دهد و بر روی پیدا کردن سیارات شبه زمین از منظومه های نزد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاره یاب "تس" توسط اسپیس ایکس پرتاب شد

سیاره یاب "تس" توسط اسپیس ایکس پرتاب شد