مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 فروردین 1397 ساعت 12:102018-04-18اقتصادي

شفافیت برای اقتصاد از نان شب واجب تر است


یک اقتصاددان می گوید برای بهبود تولید ملی و مصرف کالای ایرانی نیازمند این هستیم که شورای عالی تصمیم گیری کلان اقتصادی صورت گرفته، فضای کسب وکار بهبود یابد، - رقابت پذیری ایجاد شود و به ویژه نیازمند ایجاد شفافیت و جلوگیری از رانت در بخش های مختلف اقتصاد ایران هستیم.

مهدی پازوکی در گفت وگو با ایسنا، درباره حمایت از کالای ایرانی و اقدامات آن چنین توضیح داد: اگر روند فعلی اقتصاد ایران ادامه پیدا کند، نمی توان پیش بینی کرد که رشد اقتصادی ایران در سال های آینده بالای چهار درصد باشد، ولی به هرحال دولت راه هایی هم دارد که بتواند طبق برنامه ششم توسعه به رشد اقتصادی هشت درصدی برسد.

وی ادامه داد: برای این که رشد اقتصادی افزایش یابد باید تولید ملی به سطح قابل قبولی افزایش پیدا کند و اصلاحات اقتصادی در همه سطوح انجام می شود.

تاکید می کنم مشکلات مهم اقتصاد ایران از قبیل بیکاری، تورم، سرمایه گذاری پایین و غیره حل نمی شوند مگر این که اصلاحات اساسی در بخش های مختلف اقتصاد صورت گیرد.

این استاد دانشگاه چنین توضیح داد: اگر خواهان حمایت از تولید ملی هستیم در وهله ی اول باید به بهبود فضای کسب وکار توجه کنیم.

فضای کسب وکار باید به نحوه تولید ملی و با سیاست های بخردانه در دستور کار مجموعه حاکمیت در ایران قرار بگیرد و تاکید می کنم یک قوه و آن هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شفافیت برای اقتصاد از نان شب واجب تر است

شفافیت برای اقتصاد از نان شب واجب تر است