مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 فروردین 1397 ساعت 00:512018-04-16دانش

کنکور توانمندی های دانش آموزان را سرکوب می کند


دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه کنکور توانمندی های دانش آموزان را سرکوب می کند، گفت: باید نظام سنجشی در کشور طراحی شود که استعداد کُش و خلاقیت کُش نباشد و یک مسابقه استرس زای هنجارشکنانه روحی برای دانش آموز ایجاد نکند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو"، محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه همه باید برای حل مشکلات کنکور کمک کنند، گفت: یکی از موارد اجرایی سند تحول آموزش و پرورش حذف کنکور است زیرا مبنای این سند، تبدیل نظام حافظه محور به خلاقیت محور است تا قدرت فکر و اندیشه ورزی در دانش آموز و توجه به همنوع و آنالیز و تحلیل در دانش آموز تقویت شود، کنکور نه تنها این کارها را نمی کند بلکه این توانمندی ها را سرکوب می کند.

به گفته وی، سند تحول می خواهد برای نسل جوان تفکر و تعقل و نوآوری را تجویز کند و نظام آموزش و پرورش باید برنامه ریزی خود را بر این مسئله مبتنی کند ولی کنکور این را نمی پذیرد.

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: کنکور در 4 ساعت بر اساس مسابقه ذهن و حافظه کسانی که در کلاس های پرزرق و برق شرکت کردند و علمی ندارند را ارزیابی می کند.

داوطلبان بر اساس تکنیک تست زنی در کنکور شرکت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنکور توانمندی های دانش آموزان را سرکوب می کند

کنکور توانمندی های دانش آموزان را سرکوب می کند