مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 فروردین 1397 ساعت 19:462018-04-08بين الملل

فرانسه نشست شورای امنیت برای بررسی حادثه دوما را خواستار شد


وزیر خارجه فرانسه اصرار دارد که حمله شیمیایی دیشب در دوما، کار ارتش سوریه بوده و برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی این حادثه را خواستار شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ژان ایو لو دریان وزیر خارجه فرانسه، دولت سوریه را به دست داشتن در حمله شیمیایی دیشب به منطقه دوما در غوطه شرقی متهم کرد و این حمله را نقض فاحش قوانین بشردوستانه خواند.

دیشب در حالی که ارتش سوریه برای آزادی کامل غوطه شرقی و خارج کردن تروریست ها و خانواده هایشان از منطقه دوما، آخرین گام ها را برمی داشت، به ناگهان این منطقه مورد حمله شیمیایی قرار گرفت و بیش از 150 سوری کشته شدند.

دولت قانونی سوریه فوراً اعلام کرد که این حمله کار تروریست ها و آخرین حربه آنها برای ماندن در غوطه شرقی است؛ دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا اما بدون ارائه هیچ گونه مدرکی، دولت سوریه را مسئول دانست و تهدید کرد که دمشق بهایی سنگین برای این حمله می پردازد.

حمله موشکی اواسط فروردین 96 به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه هم با دستور ترامپ و با بهانه مشابهی یعنی حمله شیمیایی به منطقه خان شیخون، انجام شد.

بازرسان بین المللی بدون اینکه حتی از منطقه حمله نمونه گیری کنند یا با شاهدان عینی صحبت کنند، دولت سوریه را در حمله خان شیخون مقصر دانستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرانسه نشست شورای امنیت برای بررسی حادثه دوما را خواستار شد

فرانسه نشست شورای امنیت برای بررسی حادثه دوما را خواستار شد