مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 فروردین 1397 ساعت 01:112018-04-04بين الملل

یادداشت/ هادی محمدی روس ها هم مخالف حضور فرانسه اند


دیدار وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه در آخرین نشست آستانه، که به ارزیابی عملکرد مصوبات آستانه در کاهش تنش در مناطق سوریه پرداخت و .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمجله فارس پلاس خبرگزاری فارس" هادی محمدی در یادداشتی در روزنامه جوان نوشت، دیدار وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه در آخرین نشست آستانه که به ارزیابی عملکرد مصوبات آستانه در کاهش تنش در مناطق سوریه پرداخت و محورهای مقدماتی برای نشست سران سه کشور را آماده کرد، به دلیل بده و بستان روسیه با ترک ها در مسئله کردهای عفرین و قراردادهای سایت هسته ای برای ترکیه و فروش اس 400 و منافع استراتژیک روسیه از جداسازی ترکیه از غرب، آنکارا را به محل ملاقات تبدیل کرد.

اردوغان به خوبی از چالش خود با امریکا و غرب در بحث کردهای عفرین و شمال سوریه بهره برده و آن را به دلیل تمایلات روسیه برای همکاری با ترکیه، به فرصت بدل کرد.

نکته جالب اینکه وزیر خارجه ترکیه برای ایجاد یک بازی دوسر سود پیشنهاد مشارکت ماکرون رییس جمهور فرانسه در دیدار سه جانبه سران در استانبول را مطرح کرد ولی با مخالفت جدی روسیه و سپس ایران مواجه شد ولی منابع حکومتی ترکیه در آستانه دیدار سران سه کشور در استانبول، دلیل ناکامی خود را مخالفت ایران عنوان و سعی کردند نگاه فرانسوی ها را به ایران معطوف و هزینه سازی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ هادی محمدی روس ها هم مخالف حضور فرانسه اند

یادداشت/ هادی محمدی روس ها هم مخالف حضور فرانسه اند