مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 فروردین 1397 ساعت 07:512018-03-27بين الملل

یادداشت اقتصادی اعتراف موافقان UPOV به نابودی بذرهای داخلی توسط شرکت های خارجی


آیا کشوری که در بذر محصولات کشاورزی وابسته به شرکت های خارجی کشورهای آمریکا، فرانسه و انگلیس است، می تواند مدعی ایحاد امنیت غذایی ماندگار در کشورش شود؟ - اعتراف موافقان UPOV به نابودی بذرهای داخلی توسط شرکت های خارجی آیا کشوری که در بذر محصولات کشاورزی وابسته به شرکت های خارجی کشورهای آمریکا، فرانسه و انگلیس است، می تواند مدعی ایحاد امنیت غذایی ماندگار در کشورش شود؟" خبرگزاری فارس؛ در تاریخ 2/1/97 مصاحبه ای با موضوع لایحه الحاق ایران به کنوانسیون حمایت از ارقام جدید گیاهی(UPOV) و عضویت در اتحادیه آن با یکی از مسئولان سازمان تات وزارت جهادکشاورزی در خبرگزاری فارس منتشر شده است.

در ادامه به برخی از نکات مطرح شده از جانب ایشان و نکاتی که باید در بررسی الحاق به کنوانسیون UPOV مد نظر قرار گیرد اشاره خواهد شد: ایشان کنوانسیون مذکور را به رعایت قانون کپی رایت در موضوعاتی مانند هنری و ادبی تشبیه کرده و تاکید کرده اند این کنوانسیون هم به دنبال آن است تا بذر تولیدی توسط یک به نژادگر توسط فرد دیگری به فروش نرود.

در حالی که موضوع این کنوانسیون با موضوعاتی مانند کپی رایت در محصولات هنری و ادبی کاملا متفاوت است.

تشبیه درست آن است که طبق مواد 14 تا 19 فصل پنجم کنوانسیون UPOV مانند این است که اگر شما کتابی را خریدید، فقط یک بار می توانید آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت اقتصادی اعتراف موافقان UPOV به نابودی بذرهای داخلی توسط شرکت های خارجی

یادداشت اقتصادی اعتراف موافقان UPOV به نابودی بذرهای داخلی توسط شرکت های خارجی