مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 فروردین 1397 ساعت 10:512018-03-24اجتماعي

امامزاده قاسم (ع) تجریش؛ زیارتگاهی برای مسافران نوروزی


مسافران نوروزی می توانند در این ایام به زیارت امامزاده قاسم (ع) در محله تجریش رفته و از گردشگری این منطقه در کنار بهره های معنوی استفاده کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه جامعه "، شمال تهران با آب و هوای لطیف و کوهستانی اش از دیرباز تفرجگاه ییلاقی مردم به شمار می رفته است.

یکی از مهم ترین وجوه این منطقه، زیارتی بودن آن است که باعث می شود مردم از هر طبقه اجتماعی به آن منطقه سفر کنند و آخر هفته خود را با زیارت و سیاحت در امامزاده های این منطقه بگذرانند.

حتما تاکنون نام محله امامزاده قاسم را شنیده اید، اهالی قدیمی شمیران بخوبی با این محل آشنا هستند؛ محله ای قدیمی با قدمت هزار ساله به نام دژعلیا که با آمدن نوادگان حضرت مجتبی بن علی به امامزاده قاسم تغییر نام یافته است.

روایت شده است که در قرن سوم هجری قمری، حضرت قاسم بن حسن زید مجتبی(ع) را در آنجا به خاک سپرده اند.

امامزاده قاسم از معدود امامزاده هایی است که میان آپارتمان ها و برج های سر به فلک کشیده و خانه هایی با قدمت بلند در پایتخت محصور شده است که منظری آمیخته از نمای مدرنیته و سنتی دارد.

این محله در دامنه کوه سرچال کوچک بنا شده است و دو کیلومتر تا تجریش فاصله دارد، آبک در شمال و زمین های دزاشیب و تجریش در جنوب، جعفرآباد و دربند در غرب و جماران و حصارک در شرق آن واقع شده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امامزاده قاسم (ع) تجریش؛ زیارتگاهی برای مسافران نوروزی

امامزاده قاسم (ع) تجریش؛ زیارتگاهی برای مسافران نوروزی