مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 فروردین 1397 ساعت 09:502018-03-24فرهنگي

نگهداری بزرگترین صفحه عقیق برش خورده دنیا در موزه سنگ های قیمتی قم


مدیر موزه سنگ های قیمتی یاقوت کویر عنوان کرد: 1100 قطعه کانی که به ثبت میراث فرهنگی رسیده است در این موزه نگهداری می شود.

- محمد فراهانی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: شهریور 1395 موزه "یاقوت کویر" به محل کنونی منتقل شد که علاوه بر موزه بخش های دیگری نیز در این مکان فعال است، 80 % از سنگهایی که در موزه نگهداری می شود مربوط به معادن ایران و بقیه متعلق به معادن خارج از کشور است، از سنگ هایی که در موزه نگهداری می شود، سنگهایی مانند باریت، زئولیت، کائولن، عقیق، ژاسپر، ژیپس و هماتیت متعلق به معادن استان قم و سنگ هایی مانند کبالتین، گرانیت، آزورلیت، مالاکیت و دمانتویید متعلق به معادن کشورهای خارجی است.

این کارشناس سنگ های قیمتی ادامه داد: همچنین از کانی های منحصر به فرد، بزرگترین صفحه عقیق برش خورده دنیا، زیباترین اپیدوت های جهان که در قم تشکیل می شود و اسماء متبرکه ای که در برش های عقیق در آمده است در موزه نگهداری می شود.

مدیر موزه سنگ های قیمتی قم افزود: استان قم علی رغم وسعت کمی که نسبت به سایر استان های کشور دارد تنوع زیادی از لحاظ مواد معدنی دارد، در سال 1394 در پروژه پهنه اکتشافی استان قم که از سوی سازمان زمین شناسی به این مجموعه سپرده شد، در مساحت حدود 4400 کیلومتر مربع کانی های فلزی مانند طلا، مس، آهن، سرب، روی و کانی های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگهداری بزرگترین صفحه عقیق برش خورده دنیا در موزه سنگ های قیمتی قم

نگهداری بزرگترین صفحه عقیق برش خورده دنیا در موزه سنگ های قیمتی قم