مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 فروردین 1397 ساعت 15:462018-03-22سياسي

از فضیلت اولین شب جمعه ماه رجب محروم نمانیم/ اعمال «لیله الرغائب»


امشب، نخستین شب جمعه ماه رجب یعنی «لیله الرغائب» است؛ شبی که به فرموده پیامبر اسلام (ص) تمام فرشتگان گرد کعبه جمع می شوند و شب برآورده شدن حاجات است.

- از فضیلت اولین شب جمعه ماه رجب محروم نمانیم/ اعمال لیله الرغائب " امشب، نخستین شب جمعه ماه رجب یعنی لیله الرغائب است؛ شبی که به فرموده پیامبر اسلام (ص) تمام فرشتگان گرد کعبه جمع می شوند و شب برآورده شدن حاجات است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، اولین شب جمعه ماه رجب که ماه ریزش رحمت الهی است، لیله الرغائب خوانده می شود، رغائب جمع رغیبه به معنای پاداش های بسیار ارجمند و سَمین و گران سنگ است، البته به معنای چیزی که مورد رغبت و میل و به معنای عطا و بخشش فراوان از آن یاد می شود.

همچنین لیله الرغائب یعنی شبی که میل و توجه به عبادت و بندگی در آن فراوان است و بندگان خوب و شایسته خداوند دراین شب تمایل زیادی به رفتن به در خانه خداوند و ارتباط و انس با معبود خویش دارند، در این شب عطا و بخشش خداوند فراوان است و بندگان مخلص خداوند با روی آوردن به بارگاه قدس ربوبی و خاکساری در برابر عظمت حق شایسته دریافت انعام و عطا و بخشش بیکرانه حق می شوند.

درباره اهمیت این شب، پیامبر اکرم (ص) فرموده اند: از اولین شب جمعه در ماه رجب غافل نشوید؛ زیرا شبی است که فرشتگان آن را لیله الرغائب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از فضیلت اولین شب جمعه ماه رجب محروم نمانیم/ اعمال «لیله الرغائب»

از فضیلت اولین شب جمعه ماه رجب محروم نمانیم/ اعمال «لیله الرغائب»