مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 فروردین 1397 ساعت 12:552018-03-22بين الملل

حل بحران با شعار جهانی "طبیعت برای آب"


سازمان ملل برای هماهنگی مسائلی در مورد روز جهانی آب از جمله انعکاس مسائل آبی جهان و نیز نامگذاری شعار سالانه این روز آژانسی را تعیین کرد و از سوی این نهاد بین المللی، - شعار امسال "طبیعت برای آب" با این مفهوم که چگونه می توان از طبیعت برای غلبه چالش های آب در قرن 21 استفاده کرد، برای این روز انتخاب شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دوم فروردین هر سال مصادف با بیست و دوم مارس به نام روز جهانی آب نام گذاری شده است.

روز جهانی آب اولین بار در سال 1992، در بیست و یکمین دستور جلسه کنفرانس محیط زیست و توسعه سازمان ملل در شهر ریودوژانیرو برزیل رسماً مطرح شد.

در این کنفرانس از تمامی کشورها خواسته شد تا در راستای اجرای بیانیه 21 سازمان ملل، این روز را به عنوان روز ترویج و آگاه سازی مردم در مورد آب اختصاص داده و از طریق پخش و اشاعه نشریات و برگزاری کنفرانس ها، سمینارها و نمایشگاه ها در گرامیداشت آن بکوشند.

تغییر اقلیم نه به عنوان اقلیم طبیعی جهان بلکه به عنوان پدیده ای انسان ساخت در حال رخ دادن است و یکی از عوارض آن، تشدید حوادث بزرگ آب و هوایی به عنوان بحران ها و مخاطره های طبیعی جهان است.

روند صعودی تخریب و تهدید منابع طبیعی و تنوع زیستی در جهان از جمله عوامل تشدید کننده بحران ها و مخاطره های طبیعی شناخته شده به طور نمونه، تخریب مراتع و جنگل ها، فر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حل بحران با شعار جهانی "طبیعت برای آب"

حل بحران با شعار جهانی "طبیعت برای آب"