مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 فروردین 1397 ساعت 12:052018-03-22فرهنگي

"شب عرفه" رسمی دیرینه در نوروزگاه مردم شرق مازندران


جشن نوروز از دیرباز در میان اقوام مختلف ایران زمین و در مازندران با شکوه خاصی همراه با آداب و سنن تاریخی و فرهنگی برگزار می شود و نوروز در شرق مازندران نیز دارای آداب و رسوم خاصی است.

- "شب عرفه" رسمی دیرینه در نوروزگاه مردم شرق مازندران جشن نوروز از دیرباز در میان اقوام مختلف ایران زمین و در مازندران با شکوه خاصی همراه با آداب و سنن تاریخی و فرهنگی برگزار می شود و نوروز در شرق مازندران نیز دارای آداب و رسوم خاصی است.

حسین تقلیلی محقق و نویسنده بهشهری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد:مردم شرق مازندران در شهرهای بهشهر و گلوگاه، نکا، خلیل شهر و رستمکلا در نوروز به خانه تکانی، سبزه ریختن، خرید لباس نو، نوروز خوانی، پخت انواع شیرینی، عیدی دادن و دید و بازدید نوروزی پرداخته و با ایجاد فضایی شاد و مفرح برای خود و خانواده به سراغ سالی نو می روند و بر این عقیده اند که اگر سال نو را با شادی شروع کنند تا پایان سالی خوش خواهند داشت.

وی گفت:مردم این دیار و به خصوص بانوان شرق مازندران از یکی دو هفته پیش از نوروز به استقبال نوروز می روند و با خانه تکانی خبر از بهار و نو شدن زندگی می دهند.

تقلیلی خاطرنشان کرد: کم کم به بهار که نزدیک می شوی در منازل بانوان با گندم، جو، عدس و برخی از حبوبات دیگر سبزه ریخته و به نوعی این سبزه ریختن شگون دارد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

"شب عرفه" رسمی دیرینه در نوروزگاه مردم شرق مازندران

"شب عرفه" رسمی دیرینه در نوروزگاه مردم شرق مازندران