مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 اسفند 1396 ساعت 16:112018-03-20بين الملل

وزیر خارجه ترکیه: اجازه سرقت یا رفتارهای غیر انسانی را در عفرین نمی‎دهیم


وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد، آنکارا اجازه نخواهد داد که اموال ساکنان عفرین در شمال سوریه، سرقت شود و یا با آنها رفتارهای غیر انسانی صورت بگیرد و ما در این خصوص حساسیت داریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه امروز سه شنبه طی سخنانی اعلام کرد که اجازه نخواهیم داد، اموال و دارایی اهالی عفرین به یغما برده شود و با آنها رفتارهای غیر انسانی شود.

چاووش اوغلو این اظهارات را در واکنش به بیانیه دیروز وزارت خارجه سوریه درباره غارت اموال اهالی عفرین در پی حملات ترکیه عنوان کرده است.

  وزارت خارجه سوریه دیروز دوشنبه با ارسال دو نامه به شورای امنیت و سازمان ملل اعلام کرد که نیروهای مهاجم ترکیه پس از دو ماه حمله به عفرین، بر این منطقه سیطره پیدا کردند و نتیجه این اقدام غیرقانونی این است که هزاران نفر از اهالی عفرین کشته و زخمی و ده‎ها هزار نفر آواره شده‎اند.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است که در چارچوب جنایت هایی که نیروهای ارتش ترکیه در راستای سیاست پاکسازی نژادی مرتکب شدند، اموال و دارایی بسیاری از شهروندان سوری ساکن عفرین غارت و منازل آنها ویران شده است که این جنایت جنگی و ضد انسانی است(جزییات بیشتر").


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه ترکیه: اجازه سرقت یا رفتارهای غیر انسانی را در عفرین نمی‎دهیم

وزیر خارجه ترکیه: اجازه سرقت یا رفتارهای غیر انسانی را در عفرین نمی‎دهیم