مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 اسفند 1396 ساعت 14:112018-03-19فرهنگي

انتقال بقایای انسانی 5 هزار ساله شهر سوخته به موزه بزرگ خراسان


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: به مناسبت آغاز سال نو، در اقدامی فرهنگی توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی بخشی از آثار تاریخی فرهنگی و آیین تدفین شهر سوخته در گورستان دوران پیش از تاریخ به نمایش گذاشته می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، ابوالفضل مکرمی فر اظهار داشت: به مناسبت آغاز سال نو، در اقدامی فرهنگی توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، بخشی از آثار تاریخی فرهنگی و آیین تدفین شهر سوخته، در گورستان دوران پیش از تاریخ به نمایش گذاشته می شود.

وی بیان کرد: شهر سوخته از وسیع ترین زیستگاه های فلات ایران و به عبارتی آزمایشگاهی بزرگ در بیابانی به وسعت 51 هکتار است که به لحاظ موقعیت به صورت تپه های پیوسته در 56کیلومتری زابل به زاهدان و در کنار کهن ترین دلتای هیرمند قرار گرفته و از مهم ترین مراکز آغاز شهرنشینی بوده که در 5 هزار سال پیش مسکونی بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی اضافه کرد: شهر سوخته یکی از زیستگاه های باستانی بااهمیت حوزه فرهنگی شرق و شمال شرق کشور بوده که آثار آن نشانگر شواهدی ارزشمند از دوران استقرار در روستاها و ورود بشر به دوران تمدن و شهرنشینی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال بقایای انسانی 5 هزار ساله شهر سوخته به موزه بزرگ خراسان

انتقال بقایای انسانی 5 هزار ساله شهر سوخته به موزه بزرگ خراسان