مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 اسفند 1396 ساعت 11:052018-03-19دانش

40 درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه ها به استعدادهای درخشان اختصاص یافت


معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه ها خبر داد.

- دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در گفت و گو با ایسنا ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: در راستای تسهیل در اجرای آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد و آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری مصوبات شصت و پنجمین جلسه شورای هدایت استعدادهای درخشان برای اجرا به دانشگاه ها ابلاغ شد.

وی در ادامه تصریح کرد: براساس آیین نامه فوق سقف ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های سطح یک و دو حداکثر 40 درصد، دانشگاه های سطح سه 30 درصد و سایر دانشگاه نیز حدکتر 20 درصد ظرفیت پذیرش با آزمون تعیین شده است.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: دانشگاه های سطح یک موظف هستند یک سوم از پذیرفته شدگان بدون آزمون خود را از متقاضیان سایر دانشگاه ها پذیرش کنند.

دکتر شریعتی خاطرنشان کرد: ماده یک آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره کارشناسی ارشد تاکید دارد دانشجویان باید پس از 6 نیم سال تحصیلی و با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی به لحاظ میانگین کل، جزو 15 درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه ها به استعدادهای درخشان اختصاص یافت

40 درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه ها به استعدادهای درخشان اختصاص یافت