مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 اسفند 1396 ساعت 09:202018-03-19سياسي

وکالت هم مثل پزشکی باید عمومی و تخصصی شود


حسین قربانزاده، متولی کمپین حذف معیار ظرفیت از حرفه وکالت و جایگزینی آن با حد نصاب علمی یادداشتی در خصوص طرح پذیرش و آموزش کارآموز وکالت که اخیرا در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد نوشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متن یادداشت قربانزاده به شرح زیر است: برخی از روز اول درباره این طرح سیاه نمایی کردند که تا امروز ادامه دارد.

گوش هایشان را بستند و صرفا فریاد زدند که لیسانس بیکار را به وکیل بیکار تبدیل نکنید.

آزمون وکالت را حذف نکنید و .

در حالی که خوب می دانستند هدف این طرح حذف آزمون وکالت نیست، خوب می دانستند که بیکاری ادعایی آنها محصول نظام پذیرش و آموزش بیمار حرفه وکالت است.

طبیعتا هرچقدر برای این عده توضیح داده شود، آب در هاون کوفتن است چون خوابیده را می شود بیدار کرد اما خوابزده را نه! ولی من لازم می دانم برای بدنه جامعه حقوقی و کسانی که چنین موضع از پیش تعیین شده ای ندارند و نگران آینده حرفه وکالت هستند، درباره این طرح تبیین و روشنگری کنم.

من صرف نظر از طرح، این چند سوال را مطرح می کنم که آیا کسی منکر این است که عرصه خدمات حقوقی بسیار متنوع است و ضرروت دارد که مانند پزشکی که با درجه بندی پزشک عمومی و تخصصی و همچنین با دسته بندی تخصص ها، برای سهولت دسترسی بیماران به پزشک موردنظر خود، تقسیم شده است، وکالت نیز درجه بندی و دسته بندی تخص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وکالت هم مثل پزشکی باید عمومی و تخصصی شود

وکالت هم مثل پزشکی باید عمومی و تخصصی شود