مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 اسفند 1396 ساعت 01:362018-03-18سياسي

محسن رفعت تحلیل انتقادی دلالت اصطلاح الخلفاء الراشدون در روایات فریقین


این پژوهش به دنبال آن است که با بررسی نقدی نسبت به اسناد و طرق متعدد که از اهل سنت و شیعه وارد شده، مصادیق صحیح آن را بنابر منابع فریقین بیابد و نظر مشهور در این باره را به چالش بکشاند.

- تحلیل انتقادی دلالت اصطلاح الخلفاء الراشدون در روایات فریقین این پژوهش به دنبال آن است که با بررسی نقدی نسبت به اسناد و طرق متعدد که از اهل سنت و شیعه وارد شده، مصادیق صحیح آن را بنابر منابع فریقین بیابد و نظر مشهور در این باره را به چالش بکشاند.

چکیده با بررسی در پیشینه اصطلاح الخلفاء الراشدون در منابع اهل­ سنت و شیعه این مطلب دریافت می­گردد که این اصطلاح، در منابع سنی از وجهه بیشتری برخوردار است، به عبارتی نمود آن در میان دانشیان و عالمان اهل­ سنت بیشتر است، زیرا اکثر ایشان آن را بنابر مصالح فرقه­ای خویش به نفع خود گرفته و بسیاری از مبانی اعتقادی خویش را بر اساس آن استوار ساخته، سامان داده­اند.

این اصطلاح به معنی امروزین آن، چنانکه مد نظر دانشمندان شیعی و سنی است [یعنی خلفای اربعه ابوبکر، عمر، عثمان و امیرمؤمنان علی(ع)] در آن­زمان بدین شکل و معنا رواج نداشته است.

منشأ این اصطلاح در روایتی از پیامبر رخ نموده که تنها راوی آن عرباض­بن­ساریه است و در دیگر طبقات به جهت محتوای مصلحتی و فرقه ای تعداد روات آن افزون یافته که ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محسن رفعت تحلیل انتقادی دلالت اصطلاح الخلفاء الراشدون در روایات فریقین

محسن رفعت تحلیل انتقادی دلالت اصطلاح الخلفاء الراشدون در روایات فریقین