مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 اسفند 1396 ساعت 13:002018-03-18اقتصادي

این کالاها از مالیات بر ارزش افزوده معافند


سخنگوی کمیسیون مالیات اتاق اصناف اظهار کرد: کالاهایی از جمله مواد خوراکی و کشاورزی در صورتی که فراوری نشده باشند مشمول مالیات ارزش افزوده نخواهند شد و کسی اجازه ندارد برای کالاهایی مانند برنج، - گوشت، شیر، حبوبات و مواردی از این دست از مردم مالیات بر ارزش افزوده دریافت کند.

محمد آزاد در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: از مدت ها قبل برخی از اصناف از جمله چلوکبابی ها یا صنف های مربوط به پزندگان این مشکل را داشتند که مالیات بر ارزش افزوده به آنها تعلق می گرفت در حالی که کالاهایی مانند برنج از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.

اما در صورتی که این مواد فرآوری شوند و به عنوان مثال شیر به کالایی مانند کره برسد، مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خواهند شد.

سخنگوی کمیسیون مالیات اتاق اصناف در عین حال از تلاش های صورت گرفته برای حل مشکلات مربوط به مالیات بر ارزش افزوده اصناف خبر داد و گفت: باید توجه داشت که برخی از اقلام کالایی از خارج از شمول مالیات بر ارزش افزوده محسوب می شوند.

وی گفت:کالاهایی مانند برنج یا گوشت از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند اما زمانی که طبخ شوند دارای وضعیت متفاوت شده و ارزش افزوده به آنها تعلق می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این کالاها از مالیات بر ارزش افزوده معافند

این کالاها از مالیات بر ارزش افزوده معافند