مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 اسفند 1396 ساعت 12:552018-03-18بين الملل

خوزستانی که خُشکستان شده است!


مردم ایران هزاران سال است که با اقلیم خشک این کشور کنار آمده اند و توانسته اند با ایجاد تعادلی پایدار در زندگی خود و سازگاری با طبیعت به حیات در این سرزمین کم آب ادامه دهند.

- این که بیش از سه هزار سال است که مردم ایران در این فلات زندگی می کنند، به معنای آن است که مردم این دیار فرهنگ صحیح مصرف آب را بلد بوده اند اما این که کشور در سال های اخیر با بحران جدی آب مواجه شده، مساله ای است که باید از زوایای مختلف به آن نگاه کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بحرانی که اکنون در حوضه آب، حیات را در بسیاری از بخش های کشور به مخاطره انداخته و زنگ خطر را برای مردم و مسئولان به صدا در آورده، نه تنها نشانه ای از نبود مدیریت و مصرف نادرست منابع آبی است، بلکه ردپای تصمیمات نادرست و جزیره ای در این بحران را می توان به وضوح دید، ردپایی که شاید کارد آن به استخوان رسیده و خبر از یک فاجعه می دهد.

حکمرانی تصمیمات نادرست مدیریتی و سیاسی در بحث انتقال آب از منطقه ای به منطقه ای دیگر در کشور، ایجاد صنایع آب بر در مناطق بدون آب، کشت های بی رویه و آب بر و هزاران دلیل دیگر، شرایط را به مرحله ای رسانده که اکنون با بحران جدی آب در کشور مواجه هستیم.

بحرانی که قربانیان زیادی را به خود می بیند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوزستانی که خُشکستان شده است!

خوزستانی که خُشکستان شده است!